noutăți tesori

„Şi astfel am descoperit că educaţia nu este ceva făcut de profesor, ci că ea este un proces natural care se dezvoltă spontan în fiinţa umană.
Nu este însuşită prin ascultarea vorbelor, ci în virtutea experienţelor prin care copilul acţionează asupra mediului său.
Sarcina profesorului nu este să vorbească, ci să pregătească şi să aranjeze o serie de motive pentru activitate culturală într-un mediu special organizat pentru copil.”
Maria Montessori

Maria Montessori
stimularea creativitatii in mediul montessori
Lumea Tesori

Viața practică în pedagogia Montessori

În pedagogia Montessori, punem accent pe învățarea activităților practice, iar mediul pregătit are o arie dedicată acestor activități. Pentru cei mai mici dintre cursanții noștri, aceste lecții sunt o poartă deschisă către dobândirea autonomiei și încrederii în sine.

Read More »
gradinita Tesori din iasi
Mediul Montessori

Cum motivăm copiii în sistemul Montessori

În neuroștiință, motivația este considerată un ”produs al sistemului limbic”, o stare înnăscută, care se derulează după niște motivatori prestabiliți, pe care căutăm să îi satisfacem prin diferite strategii învățate, în funcție de experiențele trăite. Mai concret, când vine vorba de motivație, creierul mamiferelor secretă dopamină – un neurotransmițător responsabil de starea de bine. Când simțim lipsa motivației, înseamnă că, pe de o parte, dopamina este absentă (lipsesc stimulii interni sau externi care să o genereze) sau sunt secretați hormoni ai stresului, cortizol și adrenalină, care inhibă starea de motivație.

Read More »