
Trecerea de la grădinița Montessori la școală
Momentul în care copilul face pasul către anii de școală, către a deveni ”copil mare”, este încărcat de emoții puternice și pentru cei mici, și pentru părinți
Momentul în care copilul face pasul către anii de școală, către a deveni ”copil mare”, este încărcat de emoții puternice și pentru cei mici, și pentru părinți
În ultimii ani se vorbește tot mai mult despre importanța așa numitelor ”soft skills” în societatea actuală, atât în ceea ce privește relațiile dintre membrii comunităților, cât și meseriile viitorului.
În pedagogia Montessori, punem accent pe învățarea activităților practice, iar mediul pregătit are o arie dedicată acestor activități. Pentru cei mai mici dintre cursanții noștri, aceste lecții sunt o poartă deschisă către dobândirea autonomiei și încrederii în sine.
În neuroștiință, motivația este considerată un ”produs al sistemului limbic”, o stare înnăscută, care se derulează după niște motivatori prestabiliți, pe care căutăm să îi satisfacem prin diferite strategii învățate, în funcție de experiențele trăite. Mai concret, când vine vorba de motivație, creierul mamiferelor secretă dopamină – un neurotransmițător responsabil de starea de bine. Când simțim lipsa motivației, înseamnă că, pe de o parte, dopamina este absentă (lipsesc stimulii interni sau externi care să o genereze) sau sunt secretați hormoni ai stresului, cortizol și adrenalină, care inhibă starea de motivație.
Iată cinci idei pentru rutina de dimineață de acasă, pe care le puteți aplica ușor împreună cu copiii.