
Alfabetul în lumea Montessori
Maria Montessori a observat că experiențele primilor ani de viață ne definesc ca adulți, din perspectiva modului în care ne percepem pe noi înșine și ne raportăm la ceilalți și la lumea exterioară.
Maria Montessori a observat că experiențele primilor ani de viață ne definesc ca adulți, din perspectiva modului în care ne percepem pe noi înșine și ne raportăm la ceilalți și la lumea exterioară.
Maria Montessori a observat că experiențele primilor ani de viață ne definesc ca adulți, din perspectiva modului în care ne percepem pe noi înșine și ne raportăm la ceilalți și la lumea exterioară.
Se știe că metoda Montessori nu încurajează introducerea întâmplărilor și personajelor fictive în universul copiilor mai mici de 6 ani.
În această meserie copiii cu care lucrezi te pun față în față cu copilul din tine. Și aici vine marea provocare, vrem sau nu, toți avem răni de vindecat care provin din copilărie, iar fiecare copil este o oglindă a ceea ce am trăit cândva când eram mici. A fi un bun pedagog înseamnă să ai acea capacitate de observare și de stăpânire încât să privești fiecare copil așa cum este. Să știi că, dacă simți că un copil ți-a atins o coardă sensibilă, este ceva de vindecat în tine, iar acelui copil să te poți adresa cu toată blândețea și educația pozitivă de care are nevoie.
Când vorbim despre Montessori nu ne referim numai la activitatea copilului din grupă sau de acasă, ci ne referim și la activitatea părintelui, cum este el în preajma copilului, cum interacționează cu acesta, care sunt principiile după care se ghidează.