noutăți tesori

„Şi astfel am descoperit că educaţia nu este ceva făcut de profesor, ci că ea este un proces natural care se dezvoltă spontan în fiinţa umană.
Nu este însuşită prin ascultarea vorbelor, ci în virtutea experienţelor prin care copilul acţionează asupra mediului său.
Sarcina profesorului nu este să vorbească, ci să pregătească şi să aranjeze o serie de motive pentru activitate culturală într-un mediu special organizat pentru copil.”
Maria Montessori

Maria Montessori
gradinita Tesori din iasi
Mediul Montessori

Cum motivăm copiii în sistemul Montessori

În neuroștiință, motivația este considerată un ”produs al sistemului limbic”, o stare înnăscută, care se derulează după niște motivatori prestabiliți, pe care căutăm să îi satisfacem prin diferite strategii învățate, în funcție de experiențele trăite. Mai concret, când vine vorba de motivație, creierul mamiferelor secretă dopamină – un neurotransmițător responsabil de starea de bine. Când simțim lipsa motivației, înseamnă că, pe de o parte, dopamina este absentă (lipsesc stimulii interni sau externi care să o genereze) sau sunt secretați hormoni ai stresului, cortizol și adrenalină, care inhibă starea de motivație.

Read More »
mediul Montessori
Lumea Tesori

Activități pentru acasă în spiritul Montessori

În ultimul an perioadele în care copiii au stat acasă au fost tot mai dese; pentru părinți este o mare provocare să lucreze de acasă în timp ce copiii au și ei școală online sau sunt în vacanță. Dificil este și pentru pedagogii care pierd contactul real cu copiii și trebuie să se limiteze la activități ce pot fi ghidate de la distanță. Cel mai dificil, însă, este pentru copiii care sunt privați de contactul social cu colegii lor, de experiența mediului pregătit, de schimbările în rutina lor.

Read More »
de vorba cu echipa tesori
Mediul Montessori

Cum clădim încrederea în sine a copiilor – modalități aplicate în pedagogia Montessori

A construi o imagine pozitivă despre sine este o misiune dificilă, pentru că nu suntem ”programați” să ne concentrăm pe aspectele bune din viețile noastre. Este și o consecință a modului în care funcționează societatea, dar și a evoluției noastre ca specie. Creierul uman este format să observe și să rețină, cu precădere, aspectele negative – ce nu merge bine, ce este sub așteptări sau creează disconfort.

Read More »
Mediul Montessori

Cum clădim încrederea în sine a copiilor

Încrederea în sine este o calitate pe care o admirăm la ceilalți și ne-o dorim pentru noi înșine. Vedem cum persoanele care manifestă încredere în sine reușesc ce își propun, se descurcă în diferite situații, sunt plăcute de ceilalți și se conectează cu ușurință la cei din jur, construind relații valoroase.

Read More »
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email