noutăți tesori

„Şi astfel am descoperit că educaţia nu este ceva făcut de profesor, ci că ea este un proces natural care se dezvoltă spontan în fiinţa umană.
Nu este însuşită prin ascultarea vorbelor, ci în virtutea experienţelor prin care copilul acţionează asupra mediului său.
Sarcina profesorului nu este să vorbească, ci să pregătească şi să aranjeze o serie de motive pentru activitate culturală într-un mediu special organizat pentru copil.”
Maria Montessori

Maria Montessori
mediul pregatit in sistemul montessori
Mediul Montessori

Alfabetul în lumea Montessori

Maria Montessori a observat că experiențele primilor ani de viață ne definesc ca adulți, din perspectiva modului în care ne percepem pe noi înșine și ne raportăm la ceilalți și la lumea exterioară.

Read More »
de vorba cu echipa tesori
Lumea Tesori

De vorbă cu echipa Tesori, Andreea Avădanei

În această meserie copiii cu care lucrezi te pun față în față cu copilul din tine. Și aici vine marea provocare, vrem sau nu, toți avem răni de vindecat care provin din copilărie, iar fiecare copil este o oglindă a ceea ce am trăit cândva când eram mici. A fi un bun pedagog înseamnă să ai acea capacitate de observare și de stăpânire încât să privești fiecare copil așa cum este. Să știi că, dacă simți că un copil ți-a atins o coardă sensibilă, este ceva de vindecat în tine, iar acelui copil să te poți adresa cu toată blândețea și educația pozitivă de care are nevoie.

Read More »
de vorba cu echipa tesori
Lumea Tesori

De vorbă cu echipa Tesori, Mutihac Cătălina

Când vorbim despre Montessori nu ne referim numai la activitatea copilului din grupă sau de acasă, ci ne referim și la activitatea părintelui, cum este el în preajma copilului, cum interacționează cu acesta, care sunt principiile după care se ghidează.

Read More »
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email